Välkommen till Assistansboken.se

Assistansboken.se är en molnbaserad lösning för assistansanordnare som söker ett effektivt men samtidigt enkelt verktyg för schemaläggning, tidsredovisning, signering av tidrapporter genom Bank-ID samt administration av sin verksamhet.

Vi har underlättat anordnares vardag sedan 2011 och arbetar på regelbunden basis med att ta fram nya smarta lösningar för våra kunder. Idag har Assistansboken ett par tusen användare vilket vi är mycket stolta över. Assistansboken stödjer idag hela ledet i en anordnares verksamhet, såväl löneadministratörer, arbetsledare, assistenter samt kunder med anhöriga kan idag smidigt och enkelt arbeta i systemet.

Försäkringskassan har öppnat en ny tjänst som innebär att blanketten Tidsredovisning Assistansersättning (FK 3059) digitalt endast kommer att kunna signeras med Bank-ID. Assistenten signerar först sina tider och kundansvarig assistansanordnare signerar sedan och skickar in blanketten. Saknar assistenten BankID kan blanketten skrivas ut för manuell signering.

Om BankID

BankID är en e-legitimation som du använder när du behöver styrka din identitet på internet, t.ex. hos Försäkringskassan. Det finns tre olika typer – BankID på fil, BankID på kort och Mobilt BankID.

Du beställer ditt BankID hos din internetbank. Du behöver också installera BankID säkerhetsprogram/-app som behövs för att ditt BankID ska fungera. Ditt BankID är personligt, det är bara du som ska använda det.